.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خلق حماسه با استفاده از ظرفیت فرهنگ و رسانه

شمال نیوز: مدیر کل فرهنگ وارشاد گلستان گفت: اصحاب رسانه می توانند پدیدآورنده حماسه باشند، باید از ظرفیت فرهنگ در خلق حماسه استفاده کنیم.

به گزارش شمال نیوز، غلامرضا منتظری ظهر یکشنبه در نشست با مدیران مسئول خبرگزاری ها ومطبوعات استان اظهارداشت: عوامل موثر در خلق یک حماسه متعدد است اما از مهمترین عوامل آن عنصر فرهنگی است  وهیچ تحولی در جوامع رخ نمی دهد مگراینکه افراد جامعه در خود احساس نیاز کنند و با استفاده از ظرفیت فرهنگ می توان اندیشه ها را به سمت نیاز سوق داد.
وی در تعریف اصطلاحی حماسه گفت: حماسه به رخدادی تلقی می شود که برای یک ملت آرمانی، تاثیر گذار، عمیق و تحول آفرین باشد و از مصادیق حماسه می توان به نهضت عاشورای حسینی و در تاریخ یکصد ساله کشور ما می توان به انقلاب امام خمینی (ره)، برگزاری راهپیمایی های حماسی مردم در 22 بهمن هر سال وحماسه فتح خرمشهر اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: ویژگی حماسه در حوزه های اجتماعی حضور کم نظیر و باشکوه مردم است و از دیگر ویژگیهای آن این است که حماسه دارای عظمت،  بلندی و موج آفرین است و حماسه دردرون خودش دفن نمی شود بلکه نتایج حماسه را می توان بعد از حماسه دید.
 
منتظری در ادامه با اشاره به اینکه اگر احساس تعهد و مسئولیت مردم در قبال نظام اسلامی بالاتر رود می توان به خلق حماسه بزرگتری امیدوار بود گفت: برای استمرار وحفظ این نظام مقدس نیاز به حماسه ای پرشکوه در سال جاری است.
 
غیرت ملی و دینی در مطبوعات تقویت شود
 
وی با بیان اینکه غیرت معنای احساس مسئولیت شدید نسبت به موضوع و یا چیزی است بیان داشت: باید در مطبوعات و رسانه ها غیرت ملی و دینی را تقویت کرد وسطح بینش ودانش اقشار مختلف مردم را با ابزار فرهنگ ارتقا داد.
 
مدیر کل ارشاد گلستان در ادامه اظهار داشت: ملت به عزت نمی رسد مگر اینکه همراه با امام عصر خویش باشد و امروزه یکی از راه های خلق حماسه این است و ما هر وقت به عزت رسیده ایم پیش رویمان قافله سالاری شایسته بوده است .
 
وی بیان داشت: طرح عبرت ها در تاریخ معاصر که می تواند بازکننده حقایق باشد،  تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در مردم و بوجود آمدن عزم ملی می تواند هر چه بیشتر به خلق حماسه بی نظیر درسالی که به همین نام از سوی رهبری انقلاب نام گرفته است کمک کند.
 
منتظری در ادامه بابیان اینکه ما نتوانسته ایم آن چنان که بایسته است به مردم برسیم اما مردم ما خیلی نجیب هستند گفت: از نتایج خلق حماسه بی نظیر در سال جاری می توان به عزت وسربلندی جامعه، اقتدار سیاسی و اجتماعی در حوزه بین المللی، امید و خودباوری بیشتر، جریان سازی در ناکامی دشمنان وکاهش مشکلات وتثبیت نظام اسلامی اشاره کرد. /مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.